Zprávy a novinky
Zpět na novinky

Státy EU našly kompromis ohledně novely o vysílání pracovníků

2017-10-24 / Aktuální téma

Evropská unie se dohodla na kompromisu ohledně směrnice o vysílání pracovníků. Země budou mít tři roky na to, aby se na nová pravidla připravily. O vyslaných řidičích se bude ještě diskutovat.

Zemím EU se po dlouhém jednání podařilo najít kompromisní podobu novely směrnice o vysílání pracovníků. Na twitteru to oznámila komisařka pro zaměstnanost a sociální věci Marianne Thyssenová a ČTK to potvrdila česká ministryně práce a sociálních věcí Michaela Marksová.

Vyslaní pracovníci jsou zaměstnanci, které jejich zaměstnavatel vyslal do jiného členského státu EU za účelem dočasného výkonu práce. Změny směrnice o pravidlech takového vysílání, především pokud jde o platové podmínky, na nichž trvala především Francie, ale ani po snahách dosavadních zemí o nalezení kompromisu neměly řadu měsíců podporu všech unijních států.

Překonat patovou situaci se povedlo až v pondělí po více než 12 hodinách jednání estonskému předsednictví, které v průběhu dne nabídlo podle diplomatů řadu podob možného kompromisu.

K definitivní podobě ale stejně měly některé státy výhrady, shoda tedy ani v pondělí nebyla absolutní. "Jsme s výsledkem spokojeni, máme velmi širokou podporu," poznamenal na závěrečné tiskové konferenci estonský ministr práce Jevgenij Ossinovski. Podle agentury Reuters s výsledkem nesouhlasí Maďarsko, Litva, Lotyšsko a Polsko. Irsko, Británie a Chorvatsko se také nakonec podpory zdržely.

Z 24 na 18, a prakticky na 12 a případně dodatečných šest měsíců se tak zkrátila doba, po kterou se mají pravidla na vyslané zaměstnance vztahovat před tím, než se jich začnou plně týkat pracovní pravidla země, v níž působí.

Na tři roky byla nakonec stanovena doba, kterou budou mít země na to, aby se po přijetí na nová pravidla připravily.

Na noční tiskové konferenci po jednání také zástupce předsednického Estonska uvedl, že nová podoba pravidel se nebude vztahovat na silniční dopravu do chvíle, než začnou platit nyní prodiskutovávaná nová pravidla z takzvaného silničního balíčku.

"To dává ministrům dopravy více času na diskusi o vyslaných řidičích," podotkl Ossinovski.

Pro ČR a další země ze středu a východu EU, ale také třeba pro Portugalsko a Irsko byla otázka platů řidičů nákladní dopravy významná věc.

"Státy jako Francie a Německo za námi přišly a navrhly kompromis. Na jejich poměry hodně ustoupily," poznamenala po konci jednání česká ministryně práce.

Na toto téma také včera jednal prezident Hospodářské komory Vladimír Dlouhý ve Vídni s prezidentem Rakouské hospodářské komory a kandidátem na prezidenta Evropské asociace obchodních a průmyslových komor EUROCHAMBERS Christopherem Leitlem. Jednání obsahovalo také mimo jiné směrnici o vysílání pracovníků, kterou výbor pro zaměstnanost a sociální věci Evropského parlamentu přijal minulý týden. Dlouhý požadoval, aby na přeshraniční silniční dopravu nebyla směrnice uplatňována.

Čerpáno z www.aktualne.cz

Filtrovat

od 25.09.2021
do 25.09.2021
Všechny rubriky
Filtrovat

Časopis HKP